Käsi.

Menkää ja tehkää

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."  Matt.28:19-20

Tämän käskyn perusteella myös Orimattilan seurakunta on mukana maailmanlaajuisessa lähetystyössä. Lähetys vie viestiä Jumalan rakkaudesta ja Vapahtajasta, joka kutsuu yhteyteensä kaikkia. Ihmisen kokonaisvaltainen auttaminen on osa tätä viestiä.

Miten voin olla mukana? Tarjolla vapaaehtoistehtäviä!

Tule mukaan! Just sinä!

Jos olet käytännön tekemisestä kiinnostunut, tässä joitain juttuja, joissa apua kaivataan:

-Anninkammarin Lähetyspuodin myyjän tehtävät

-lounaille kattamaan, keittiöön tai lippuja myymään

-messuun erilaisiin tehtäviin sekä avuksi kirkkokahveille

-tekemään käsitöitä Lähetyspuotiin

-joululaulutilaisuuksiin juontamaan

-tai missä sinä näet, että tarvittaisiin tekijää! Kerro se meille!

Camilla Vuori, camilla.vuori[at]evl.fi, p. 040 484 1651

Elina Lehdeskoski, elina.lehdeskoski[at]evl.fi, p. 040 1259503

Lähetyspiirit

Orimattilan seurakunnassa toimii kaksi lähetyspiiriä.  Ne ovat Anninkammarin piiri ja Kenian piiri. Piireissä kuulemme uutisia maailmalta ja omilta nimikkoläheteiltä. Kahvitellaan ja vaihdetaan ajankohtaisia kuulumisia. Hartaushetken lisäksi laulamme yhdessä. Piirit kokoontuvat Anninkammarilla, os. Erkontie 26.  Piirien kokoontumisajat ilmoitetaan paikallislehtien seurakunnan kirkollisten palstalla torstaisin.

Lähetyspuoti ja Annin kuistikirppis

Uutta ja vanhaa lähetyksen hyväksi! Avoinna ti-to klo 10-14, os. Erkontie 26.

Lahjoita tavaraa!

Voit lahjoittaa käyttökelpoista tavaraa myytäväksi Annin kuistikirppikselle aukioloaikoina (emme vastaanota kirjoja, isoja huonekaluja ja vaatteita). Tarvittaessa voimme myös noutaa lahjoitukset. Tiedustelut: Camilla Vuori, p. 040 484 1651. Annin kuistikirppiksen tuotolla tuetaan oman seurakunnan lähetystyötä.

Vapaaehtoisia myyjiä

Tule pyörittämään pienimuotoista Lähetyspuotia ja Annin kuistikirppistä. Etsimme koko ajan vapaaehtoisia toimijoita. Ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta. Jos olet kiinnostunut, tule käymään Anninkammarilla tai soita lähetyssihteeri Camilla Vuorelle, p. 040 484 1651.

Kellarinpojat

On neljän miehen porukka, joka tekee monenlaisia korjaus- ja puutöitä lähetyksen hyväksi. Näkyvin Kellarin poikien projekti on kirkon kellotapulin iso seimiasetelma. Yhteyshenkilönä Hannu Huhmarkangas,  040 841 4136.

Kuvassa Orimattilan kirkon lähetyskynttelikkö.