Lapsia nepalilaisessa koululuokassa.

Lähetys ja kansainvälinen vastuu

Kirkolle on keskeistä sanoma kaikki rajat ylittävästä Jumalan armosta ja rakkaudesta. Kirkko on olemassa todistaakseen tästä. Vastuu lähimmäisestä ulottuu myös kotimaan rajojen ulkopuolelle. Kansainvälinen vastuu tarkoittaa ympäri maailmaa ulottuvaa lähetystyötä ja kansainvälistä diakoniaa.

Lähetystyö on kristinuskon hyvän sanoman levittämistä sanoin ja teoin lähimmäisille kaikkialla maailmassa. Lähetyskenttämme on koko maailma. Lähetystyö perustuu Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn: (Matt. 28:18–20) ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.”

Lähetystyö maailmalla on mm. hädänalaisen auttamista, evankeliumin julistamista sekä epäkohtiin puuttumista ja niihin vaikuttamista. Lähetystyötä tehdään kirkon seitsemän lähetysjärjestön kautta yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja avustusjärjestöjen kanssa.

Tarvitsemme myös lähettäjiä, jotka mahdollistavat työn lähetyskentillä. Jokainen seurakuntalainen voi osallistua lähetystyöhön omilla lahjoillaan ja löytää oman paikkansa ja tehtävänsä lähetystyöstä. Lähetystyötä voit tukea lahjoittamalla, rukoilemalla ja tulemalla mukaan lähetyspiireihin, myyjäisiin ja tapahtumiin. Tule mukaan!

Kansainvälinen diakonia  ja Yhteisvastuukeräys on kirkkojen ja kristillisten järjestöjen tekemää kansainvälistä avustustoimintaa. Se on kaukaisen lähimmäisen kokonaisvaltaista auttamista ja Jumalan rakkauden välittämistä lähellä ja kaukana. Tähän kuuluvat humanitaarinen apu, kehitysyhteistyö, rauhan- ja sovinnontyö sekä ihmisoikeuksien puolustaminen. Kansainvälinen diakonia toimii kaikkein köyhimpien ja heikoimmassa asemassa olevien auttamiseksi uskonnosta, poliittisesta vakaumuksesta, kansalaisuudesta tai etnisestä ryhmästä riippumatta. Tule mukaan!

Ilo sulle ja mulle -näyttelytavaroita.