Olemme sinua varten

Sinun asiasi on meille tärkeä, ota rohkeasti yhteyttä tai tule käymään.

Mikäli asiasi koskee häitä tai hautajaisia, ota ensisijaisesti yhteyttä kirkkoherranvirastoon. Kasteasioissa voit ottaa yhteyttä suoraan pappiinkin.  Tätäkin asiaa voi hoitaa myös viraston kautta.

Orimattilan kirkkoherranvirasto

Orionaukio 2 C, 2. krs., 16300 Orimattila

Avoinna ma-ti 12-15 ja ke-to 9-12 sekä tarvittaessa sopimuksen mukaan.

Viraston aukioloajoissa on silloin tällöin yksittäisiä muutoksia esim. henkilöstön koulutuksen tai koko henkilöstöä koskevien kokousten takia. Tiedot poikkeavista aukioloajoista löytyvät tästä.

Poikkeuksia kirkkoherranviraston aukioloajoissa:

Kiirastorstaina 28.3. virasto on suljettu.

Keskiviikkona 17.4. virasto on suljettu.

Puh. 03 874 600 (HUOM! numerot 03 vaaditaan myös lankapuhelimesta soitettaessa).

Seurakunnan sähköpostiosoite on orimattilanseurakunta@evl.fi.

Monet asiat voit hoitaa puhelimitse tai sähköpostilla käymättä paikan päällä.

Seurakuntatoimisto Artjärvellä on suljettu muutamia vuosia sitten  Orimattilan kirkkoherranvirasto palvelee koko seurakunnan aluetta - asioita voi hoitaa puhelimella, sähköpostilla, käymällä virastolla.

Hautausmaan toimisto (Puistotie 10, 16300 Orimattila)

Hautausmaan toimistolla ei ole erillistä aukioloaikaa. Hautapaikka-asiat hoidetaan ensisijaisesti kirkkoherranvirastossa sen aukioloaikoina. Hautausmaihin ja hautoihin liittyvissä kysymyksissä voi olla yhteyksissä hautausmaan työnjohtaja Markku Osoon numerossa 050 5220 367.

Diakonian kirpputori, Pappilantie 1:n autotalli, avoinna talvikaudella to-la klo 10-15.

Kirkkoherra
annakaisa.rantala[at]evl.fi

Orimattilan kirkon kappelin alttariveistos, jonka alla kaksi palavaa kynttilää alttaripöydällä.

Kirkkoherra, kirkkoneuvoston pj.
Orionaukio 2 C, 2.krs.
16300 Orimattila

Kirkkoherrana johdan seurakunnan toimintaa ja valvon seurakunnan kaikkea elämää ja työtä. Velvollisuutenani on vastata, että seurakunnassa asiat ovat kirkon tunnustuksen ja tehtävän mukaisia. Vastaan myös kirkkoherranviraston toiminnasta ja olen virkani puolesta kirkkoneuvoston puheenjohtaja.  Tehtävän hoidossa tarvitsen sekä henkilöstöä että luottamushenkilöitä, mutta myös seurakuntalaisia. Parhaiten minut tavoittaa sähköpostilla tai jättämällä soittopyynnön kännykkääni. Vapaapäiväni ovat yleensä viikonlopun tietämissä.