Etelä-amerikkalainen värikäs risti ja huonekasvi.

Jos sinulla on annettavaa: aikaa, läsnäoloa ja osaamista

Seurakunta tarjoaa monenlaisia vapaaehtoistoiminnan tehtäviä sinulle, jolla on aikaa annettavaksi muille.

Ota rohkeasti yhteyttä seurakunnan työntekijöihin ja tule tutustumaan mitä kaikkea vapaaehtoisille on tarjolla Orimattilan seurakunnassa.

Sinua tarvitaan seuraavissa tehtävissä:

Lähiapu yhdistää avun antajan ja avun tarvitsijan. Voit olla ystävänä yksinäiselle tai toimia saattajana esim. lääkäriin, kauppaan tai vain ulkoilemaan - oman aikataulusi mukaan. Lisätiedot  tarja.perala@evl.fi

Kahvilaemännät pyörittävät diakonian kahvilaa Anninkammarilla, Erkontie 26. Kahvila on auki ke-to klo 12-14. Emännät keittävät makoisat kahvit ja seurustelevat asiakkaiden kanssa. Emäntänä pääset myös leivontapuuhiin, kahvilassa tarjottavat pullat ovat nimittäin omatekoisia.  Lisätiedot riitta.buddas@evl.fi, 050 339 9130.

Kirpputorin myyjät toimivat myyjinä diakonian kirpputorilla kirkkoherranviraston alakerrassa, Pappilantie 1. Kirpputori on avoinna ke-la klo 10-15.  Tavaraa ja hommia riittää iloisessa joukossa, eikä sinun tarvitse olla yksin, myyjiä on paikalla aina pareittain.  Lisätietoa tarja.perala@evl.fi .

Lähetyspuodin myyjät työskentelevät Anninkammarin Lähetyspuodissa, Erkontie 26. Puoti on avoinna ke-to klo 12-14. Puodissa on myynnissä kaikenlaista kaunista ja kivaa tavaraa. Lisäksi Puodin takaosassa on pienimuotoinen kirpputori ja Kansaivälisen diakoniapiirin tuotteita myynnissä. Puoti tarvitsee jatkuvasti uusia myyjiä.

Kirkkoväärtit toimivat jumalanpalvelusavustajina. Väärti toivottaa tulijan hymyillen tervetulleeksi, ojentaa virsikirjan, kantaa kolehtia, lukee mahdollisesti Raamatun lukukappaleet, auttaa seurakuntalaisen tarvittaessa ehtoolliselle. Tehtävään perehdytetään. Väärtit toimivat yleensä pareittain. Lisätiedot annakaisa.rantala[at]evl.fi, 050 3399 129.

Musaosaajia etsitään toteuttamaan musiikkihetkiä erilaisiin tilaisuuksiin ja uusia jäseniä kuoroihin. Ota yhteyttä kanttoreihin.

Piirin tai tai ryhmän vetäjiksi tarvitaan seurakuntalaisia, jotka antavat aikaansa, osaamistaan ja sitoutumistaan yhteiseksi iloksi ja hyödyksi. Asiasta voi keskustella jonkun papin, diakonian viranhaltijan tai muun seurakunnan työntekijän kanssa.

Apua juuri nyt

Joka vuosi seurakunnissa ympäri Suomea kerätään Yhteisvastuulla varoja erilaisiin kohteisiin. Keräyksen suojelijana toimii Tasavallan presidentti. Joka vuosi etsimme innokkaita, asiasta kiinnostuneita ihmisiä toteuttamaan keräys. Haluatko olla arkienkeli auttaa tällä tavalla lähimmäistäsi?  Lisätietoja saat diakoniatyöntekijöiltä.

Kirkon Ulkomaanavun nopean toiminnan joukot lähtevät liikkeelle tarvittaessa, katastrofin sattuessa. Kun missä tahansa maailmassa tarvitaan rahaa nopeasti ennakoimattoman katastrofin kohdatessa, on toimittava heti. Silloin otetaan käyttöön vihreät lippaat ja pikaisesti koolle kutsuttavat kerääjät, jotka jalkautuvat ihmisten joukkoon. Kirkon Ulkomaanapu toimittaa avun luotettavasti sinne, missä sitä eniten tarvitaan. Tuntikin aikaasi auttaa. Lisätietoja saat diakoniatyöntekijöiltä.

Orimattilan seurakunta
Orionaukio 2C, 2 krs.
16300 Orimattila

Tehtäviini kuuluu normaalit auttamis- ja avustustehtävät. Painopisteitä työssäni ovat päihdetyö, kriminaalityö ja Anninkammarin toiminta.

Diakoni, virkavapaalla 28.8.-31.5.2024.
Artjärven kappeliseurakunta Orimattilan seurakunta

Heippa,

yleisen diakoniatyön lisäksi vastuualueisiini kuuluvat Artjärven kappeliseurakunnan aluetyö, diakoninen perhetyö, kansainvälinen diakonia ja maahanmuuttajatyö.

Ota rohkeasti yhteyttä, oli sinulla sitten avun tarvetta tai uusia toimintaideoita!

Kirkkoherra, kirkkoneuvoston pj.
16300 Orimattila

Kirkkoherrana johdan seurakunnan toimintaa ja valvon seurakunnan kaikkea elämää ja työtä. Velvollisuutenani on vastata, että seurakunnassa asiat ovat kirkon tunnustuksen ja tehtävän mukaisia. Vastaan myös kirkkoherranviraston toiminnasta ja olen virkani puolesta kirkkoneuvoston puheenjohtaja.  Tehtävän hoidossa tarvitsen sekä henkilöstöä että luottamushenkilöitä, mutta myös seurakuntalaisia. Parhaiten minut tavoittaa sähköpostilla tai jättämällä soittopyynnön kännykkääni. Vapaapäiväni ovat yleensä viikonlopun tietämissä.

Kanttori
Artjärven kappeliseurakunta Orimattilan seurakunta
16300 Orimattila

Kirkkokuoro ja Gospelkuoro, jumalanpalvelukset ja kirkolliset toimitukset. seurakunnan musiikki.

Kappalainen
Orionaukio 2 C, 2. krs
16300 Orimattila

Työhöni kuuluvat kaikki papin perustyöt: toimitukset, jumalanpalvelukset, hartaudet yms. Näiden lisäksi vastaan seurakunnan aikuistyöstä ja tiedotuksesta.

Jos sinulla on kysyttävää tai vaikka toiveita työalaani liittyen, ole rohkeasti yhteydessä. Sähköpostin ja tekstivien välityksellä tavoitat minut nopeasti. Vastaan myös puhelimeen aina mahdollisuuksien mukaan.

Tule seuraamaan seurakunnan sivuja Facebookissa ja Instagramissa! Sieltä näet lähes päivittäin mitä seurakunnassamme tapahtuu.