Hautapaikat

Hautapaikka voidaan varata ainoastaan kuolemantapauksen yhteydessä. Varaus tehdään Orimattilan kirkkoherranvirastosta, Orionaukio 2 C, 2.krs, p. 03 874 600, avoinna ma-ti klo 12-15 ja ke-to klo 9-12.

Ohjeita haudan haltijalle/lähiomaiselle

Hautojen hoito

Haudan hoidosta vastaa haudan haltija. Haltija voi tehdä hoidosta sopimuksen seurakunnan ylläpitämän hautainhoitorahaston kanssa joko hoitokaudeksi (yhdeksi kesäksi) kerrallaan tai 5 vuoden määräajaksi. Hoito tulee voimaan kun hoitomaksu on maksettu. Sopimushaudan hoitoon sisältyy kukkien istuttaminen ja hoito, ruohon kylväminen ja leikkaaminen sekä kastelu ja muu hauta-alueen hoito, rikkaruohojen ja roskien poistaminen.

Haudanhoitosopimus tehdään aina alkavaksi seuraavasta hoitokaudesta. Tulevina vuosina alkavia hoitosopimuksia ei tehdä. Hoitokaudesta 2017 alkaen hoitosopimuksia ei ole mahdollista tehdä yli 5 vuoden ajaksi. Hoitosopimuksissa käytetään sopimuksentekohetkellä voimassa olevaa hoitohinnastoa.

Hautojen hallintaa, haudanhoitosopimuksia sekä maksuja koskevat hoidetaan Orimattilan kirkkoherranvirastossa.

Lisätiedot:

p. 050 522 0367 hautausmaan työnjohtaja Markku Oso

Avuksi hautajaisjärjestelyihin (pdf)

Hautausmaa - Yleisiä ohjeita ja sesonkivinkkejä sujuvaan asiointiin (pdf)

Hautausmaat

Hautajaiset