Kirkkovaltuusto 2023-2026

Kirkkovaltuuston jäsenet yhteystietoineeen on lueteltu alla. Yhteystiedot julkaistaan asianosaisen luvalla.

Kirkkovaltuusto on yksittäisen seurakunnan ylin päättävä elin, johon jäsenet valitaan joka neljäs vuosi järjestettävissä seurakuntavaaleissa. Kirkkovaltuuston koko riippuu seurakunnan koosta. Orimattilan seurakunnan kirkkovaltuutossa on 27 jäsentä. Kirkkovaltuuston puheenjohtajana toimii Markku Viljanen  ja varapuheenjohtajana Lauri Hakama.

Kirkkovaltuuston kokoukset ovat avoimia, kokouksia voi siis tulla seuramaan. Kirkkovaltuusto kokootuu seurakuntakodin yläsalissa. Yleensä kahvi on tarjolla klo 17.30 ja varsinainen kokous alkaa klo 18.00.

Kokousajat löytyvät seurakunnan tapahtumakalenterista sekä paikallislehden kirkollisissa ilmoituksissa.

Ensimmäisenä Tomi Kallion ottama kuva valtuustokauden ensimmäisen kokouksen alkaessa 11.1.2023.

Toinen kuva itse kokouksesta.

Lauri Hakama

Kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja

Kirkkovaltuuston varapuheenjohtajalla on läsnäolo- ja puheoikeus kirkkoneuvostossa.

Yrjö Hartikka

Kirkkovaltuutettu, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja

Yrjö Hartikan henkilökohtainen varajäsen kirkkoneuvostossa on Kai Koskinen.

Johanna Helstelä

Kirkkovaltuutettu, kirkkoneuvoston jäsen

Johanna Helstelän henkilökohtainen varajäsen kirkkoneuvostossa on Tuula Vallioniemi.

Hannu Huhmarkangas

Kirkkovaltuutettu, kirkkoneuvoston jäsen

Hannu Huhmarkankaan varajäsen kirkkoneuvostossa on Arto Virtanen.

Mirva Illi-Lampio

Mirva Illi-Lampion henkilökohtainen varajäsen kirkkoneuvostossa on Marja Rainio

Mauri Kyöstilä

Kirkkovaltuutettu

Ulla Lehtiö

Kirkkovaltuutettu

Jukka Mölsä

Kirkkovaltuutettu, kirkkoneuvoston jäsen

Jukka Mölsän henkilökohtainen varajäsen kirkkoneuvostossa on Mikko Tupasela.

Sirkka-Liisa Papinaho

Kirkkovaltuutettu, kirkkoneuvoston jäsen

Sirkka-Liisa Papinahon henkilökohtainen varajäsen kirkkoneuvostossa on Ilari Soila.

Jaana Pelkonen

Kirkkovaltuutettu, kirkkoneuvoston jäsen

Jaana Pelkosen henkilökohtainen varajäsen kirkkoneuvostossa on Eija Koskelainen.

Eveliina Rautala

Kirkkovaltuutettu, kirkkoneuvoston jäsen

Eveliina Rautalan henkilökohtainen varajäsen kirkkoneuvostossa on Päivi Koskimaa.

Juuso Ritala

Kirkkovaltuutettu, kirkkoneuvoston jäsen

Juuso Ritalan henkilökohtainen varajäsen kirkkoneuvostossa on Tiina Ahonen.

Outi Vainio

Kirkkovaltuutettu, kirkkoneuvoston jäsen

Outi Vainion henkilökohtainen varajäsen kirkkoneuvostossa on Pirjo Hosiaisluoma.

Markku Viljanen

Kirkkovaltuuston puheenjohtaja

Kirkkovaltuuston puheenjohtajalla on läsnäolo- ja puheoikeus kirkkoneuvostossa.