Uusia pappeja vuonna 2022

Veikko Ahonen (kuva Petäjäveden srk sivulta).jpg

Veikko Ahonen

Uusia pappeja seurakuntaan

Kirkkoneuvosto päätti tänään pyytää viranhoitomääräystä seurakuntapastorin virkaan Veikko Ahoselle 1.2.2022 lähtien. Virkaan ilmoittautui 33 kiinnostunutta, joista kaksi peruutti ilmoittautumisensa. Joukossa oli 11 valmista pappia.

Ahonen on vihitty papiksi 20.5.2017 ja hän on toiminut papin tehtävissä Rekolan, Korson ja nyt Petäjäveden seurakunnissa. Hänellä on myös sosionomi (AMK)-diakonin tutkinto, hän on ollut Olarissa diakonian virassa ja nuorisotyössä Rekolan, Tuusulan ja Pakilan seurakunnissa.

Kirkkoherra on pyytänyt viranhoitomääräystä nuorisotyöstä vastaavan seurakuntapastorin viran sijaiseksi 3.1.-29.5.2022 Johan Savolalle. Sjaisuudesta oli kiinnostunut kuusi pappia, joista yksi peruutti. Savola on vihitty papiksi 24.11.2013. Hän on toiinut pappina Kaarinan, Rauman, Jokioisten, Tuusulan, Sipoon, Lohjan, Länsi-Porin, Naantalin ja nyt Oriveden seurakunnissa.

Tervetuloa töihin!

Kuvassa vakinaiseen virkaan tuleva Veikko Ahonen, kuva Petäjäveden seurakunnan sivulta

2021-12-08 20:56:03.0