YouTube-kanavan videot esillä noin kaksi viikkoa

Kuvakaappaus kännykän ruudulta jumalanpalveluksesta 24.1.2021, Orimattilan kirkon urut ja virren 923 sanoja

Vielä muutaman päivän ajan seurakunnan YouTube-kanavalla on näkyvillä kaikki sinne tuotettu materiaali viime keväästä lähtien. Voit siis edelleen osallistua siellä moniin menneisiin tapahtumiin. Seuraavien päivien aikana kanavalle nähtäväksi jää kevään ja alkukesän 2020 videoita, mutta adventista 2020 lähtien nauhoitetuista ja striimatuista tallenteista vain muutama lyhyt, kokonaan tekstitetty video. Sunnuntaista 31.1.2021 lähtien tekstittämättömät videot ovat nähtävillä noin kaksi viikkoa. Sunnuntain jumalanpalvelukseen voi sen jälkeen osallistua yleensä vajaan parin viikon päähän perjantaihin asti.

Erityisesti tässä on kyse laista digitaalisten palveluiden tarjoamisesta kaikille.  Lain taustalla on EU:n saavutettavuusdirektiivi.  Saavutettavuus tarkoittaa sitä, että mahdollisimman moni erilainen ihminen voi käyttää verkkopalveluja mahdollisimman helposti. Saavutettavuus on ihmisten erilaisuuden ja moninaisuuden huomiointia verkkopalvelujen suunnittelussa ja toteutuksessa. Verkkoon  jäävät videot tulisi saavutettavuuden takia tekstittää kahden viikon  kuluessa ensiesityksestä. Jumalanpalveluksiin osallistutaan verkossa ensilähetyksen päivänä eniten, seuraavien aikana jonkun verran, mutta sen jälleen uusia seuraajia ei juuri tule. Normioloissakin jumalanpalvelukseen osallistutaan kerran, sen jälkeen se on muistojen varassa. Yksittäinen jumalanpalvelus on osallistujalle kertaluontoinen tapahtuma.

2021-01-26 11:40:14.0