Rippikouluvuosi 2024 startattiin yli 300 osallistujan voimin

Ihmiset soittavat instrumentteja ja laulavat Orimattilan kirkossa

Rippikouluvuosi 2024 startattiin yli 300 osallistujan voimin

Orimattilan kirkossa ja sen ympäristössä toteutettiin eilen usean seurakunnan työntekijän ja isosen yhteistyönä Riparistartti-tapahtuma, johon kutsuttiin nuoret ja heidän huoltajansa aloittamaan yhdessä vuoden 2024 rippikoulutaival. Rippikouluun tutustuttiin musiikin, laulun ja leikkien avulla yli 300 osallistujan voimin.

Päivä aloitettiin tapaamalla oma ryhmä, minkä jälkeen kokoonnuttiin kirkkoon. Iltaohjelmassa oli muun muassa Punertaa marjat pihlajan -leikki. Huoltajilta ja rippikoulua aloittavilta kysyttiin muistoja ja ajatuksia, jotka heijastettiin screenille pollev-sovelluksen avulla. Isoset olivat mukana laulukuorossa, lisäksi kuultiin saksofoni- ja harmonikkasoittoa. Tilaisuudessa koeponnistettiin seurakunnan nuorten bändi, jonka tavoitteena on esiintyä ensi vuoden konfirmaatiossa ja muissakin mahdollisissa tilaisuuksissa. Tapahtumassa oli myös mahdollisuus ilmoittaa kiinnostuksesta aikuisille suunnattuun rippikouluun. Hartauden ja Herran siunauksen jälkeen päivä päättyi iloisissa ja innokkaissa tunnelmissa kahvitteluun kirkon takaosassa.

Nuoret saivat mukaansa tutustumisjakson rippikoulukortit, joihin he hakevat ensimmäisen merkinnän nuortenillasta tai vastaavasta nuorten toiminnasta. Kaikkiaan seitsemän suorituksen kortti tulee palauttaa ennen riparin alkamista.

Palaa tästä illan laulutunnelmiin ja tästä Punertaa marjat pihlajan -leikkiin!

2023-11-06 16:18:00.0