TIESITKÖ TÄMÄN VANHAN PAPPILAN NUOTIOPAIKASTA?

Vanhan Pappilan puistoa ja nuotiopaikka

Vanhan Pappilan puisto on mukavaa virkistyskeidas. Puistossa on myös nuotiopaikka. Nuotiopaikka EI ole milloin tahansa vapaasti käytettävissä, mutta sen voi varata käyttöön.

Tämä tapahtuu soittamalla kirkkoherranvirastoon 03 874 600 (ma-ti klo 12-15, ke-to klo 9-12) tai sähköpostitse orimattilanseurakunta@evl.fi. Varatessa ilmoitetaan täysi-ikäisen vastuuhenkilön nimi ja yhteystiedot. Ilman lupaa nuotiota EI SAA TEHDÄ.  Nuotiopaikalle on tuotava omat puut, nuotion jälkisammutuksesta on huolehdittava todella hyvin ja nuotiopaikka on käytön jälkeen jätettävä roskattomaksi ja siistiksi.

Seurakunta noudattaa toiminnassaan viranomaisohjeita. Ruohikkopalovaroituksen ja metsäpalovaroituksen aikana avotulen teko on tälläkin nuotiopaikalla siis kielletty. Tätä noudatetaan ehdottomasti.  Nuotiopaikka sijaistee kulttuurihistoriallisesti arvokkaassa ympäristössä, jo tämä velvoittaa varovaisuuteen ja huolellisuuteen.

Lähtökohtana on, että kun Vanha Pappila on varattu perhejuhlaan tai seurakunnan omaan käyttöönn, nuotiopaikka ei ole muiden käytössä.

Jos nuotiopaikalla rikkoontuu/rikotaan jotain, on syytä ilmoittaa reilusti asiasta seurakunnalle. Esimerkiksi rikkoutuneen/rikotun puupenkin terävät säleet voivat aiheuttaa haavoja seuraaville käyttäjille.

2022-05-24 12:20:00.0