Artjärven kappeliseurakunta

Artjärven kappeliseurakunta on sinua varten arjessa ja juhlassa. Olet lämpimästi tervetullut mukaan seurakunnan elämään ja toimintaan.

Toimintaa ja lisätietoa löytyy täältä: kappeliseurakunnan facebook-sivu ja Orimattilan seurakunnan YouTube -kanava.

Sana kirkko saattaa ensimmäisenä tuoda ajatuksiin keskeisellä paikalla seisovan juhlavan rakennuksen. Sana seurakunta kuvaa monen mielestä paremmin ihmisiä ja yhteisiä kokoontumisia. Kirkko ei kuitenkaan ole pelkkä rakennus, seiniä ja penkkejä. Tarkemmin ajateltuna tuttu kotikirkko tuokin monen mieleen rakkaita, ehkä myös haikeita, vaiheita: elämän suuria käännekohtia, perheen yhteisiä juhlan hetkiä tai vaikkapa joulun tunnelmaa. Kirkko on Jumalan sanaa, ehtoollispöytään kokoontumista, kasteen ihmettä, ja ihmisten keskinäistä yhteyttä.

Kirkko on seurakunnan toiminnan sydän. Kotikirkon jumalanpalvelus kutsuu sinua hiljentymään ja pohtimaan elämän suuria kysymyksiä, saamaan voimaa sanasta ja sakramenteista, tapaamaan ystäviä ja vaihtamaan kuulumisia. Toimintaa suunnitellaan ja toteutetaan kaikenikäisiä ihmisiä varten työntekijöiden, kappelineuvoston ja muiden vapaaehtoisten voimin.

Ota rohkeasti yhteyttä seurakuntamme työntekijöihin elämän tärkeissä hetkissä, kasteesta hautajaisiin. Ota yhteyttä, kun haluat keskustella luottamuksellisesti erilaisista elämän kysymyksistä. Meitä tapaat myös erilaisten tilaisuuksien yhteydessä. Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi seurakunnan toiminnan suunnitteluun ja toteuttamiseen. Tavoitteenamme on olla läsnä ihmisten, ja koko Artjärven elämässä mukana.

Orimattilan kirkkoherranvirasto palvelee ma-ti 12-15 ja ke-to 9-12.

Asiointi onnistuu myös puhelimitse tai sähköpostin välityksellä.

Puhelin: 03 874 600

Sähköposti: orimattilanseurakunta@evl.fi.

Kappeliseurakunnan osoite

Kirkkotie 23

16200 Artjärvi

Seurakunnan tilat Artjärvellä

Artjärvellä on seurakuntamme vanhin kirkko ja monikäyttöinen seurakuntakoti. Artjärvellä on myös oma hautausmaa.

Artjärven kappeliseurakunnan kappalainen
Artjärven kappeliseurakunta
Orionaukio 2 C, 2.krs.
16300 Orimattila

Haluaisin olla Artjärven oma kyläpappi, jonka voi tavata arjessa ja juhlassa itse kullekin sopivalla tavalla. Toteutuminen riippuu Artjärven asukkaista, sillä olen avoin monenlaisille asioille. Mietitään yhdessä mitä se voisi olla.

Tämän lisäksi työtehtäviini kuuluu lähetysvastuu koko Orimattilan seurakunnassa yhdessä lähetyssihteerin kanssa. Tässäkin asiassa työ voi toteutua ainoastaan yhteistyössä eri tahojen kanssa.

Laulamisen iloa Artjärvellä

Messun etkoissa puoli tuntia ennen messua pääsee harjoittelemaan messun virret.

Artjärven Mieskuoro, joht Martti Kuittinen harjoittelee keskiviikkoisin klo 18 seurakuntakodilla.

Artjärven kirkon alttaritaulu.