Orimattilan seurakunta on käynnistänyt prosessin Kirkon ympäristödiplomin saamiseksi.

Kirkon oma ympäristöjärjestelmä, Kirkon ympäristödiplomi perustettiin vuonna 2001, jolloin Orimattilan seurakunta oli historian ensimmäinen diplomiseurakunta. Ympäristödiplomin avulla seurakunta voi kantaa ympäristövastuutaan luomakunnan viljelijänä ja varjelijana. Ympäristökysymysten lisäksi ympäristödiplomissa huomioidaan myös kulttuurisen kestävyyden ja sosiaalisen vastuun asioita, kuten kansainvälinen diakonia, vastuullinen sijoittaminen ja Reilu kauppa.

Kirkon ympäristödiplomi

Seurakunnan ympäristötyöryhmän jäseninä on seurakunnan työntekijöitä ja luottamushenkilöitä. Orimattilan seurakunnan ympäristövastaava on kappalainen Elina Lehdeskoski. Ympäristötyöryhmä kokoontuu säännöllisesti ja suunnittelee ympäristötyötä yhdessä henkilökunnan kanssa.

Kirkon ympäristödiplomin logo, jossa on valkoinen risti ja voikukka.