Helatorstain sukupolvien messu klo 14 Orimattilan kirkossa

to 25.5. klo 14.00

Orimattilan kirkko

Reformaation merkkivuoden päämessu kaikissa luterilaisissa seurakunnissa Suomessa

Liturgina Katja Kerkkänen, Annakaisa Rantala saarnaa, mukana Mikael Agricola. Kanttorina Miia Kettunen ja urkurina Martti Kuittinen. Messussa siunataan isoset tehtäväänsä, messussa mukana Kirkkokuoro sekä Gospelkuoro. Saarnan aikana piirustuspyhäkoulu. Kirkkoväärtinä Arto Virtanen.

Messun virret ja musiikki:

alkumusiikki kuorolaulu
synnintunnustuslaulu, veisu 56
420a:1-2
931 kertosäe esirukouksen osana
kuoromusiikkia ehtoollisella
loppumusiikki kuorolaulu

Kolehti oman seurakunnan nimikkolähettien työn tukemiseen Suomen Lähetysseuran, Kansanlähetyksen ja SLEYn kautta.

Koko seurakunnan puistojuhla messun jälkeen - tarjoilut ja tapahtumat samaan aikaan menossa - kaikkien ei kannata jäädä kahvijonoon heti messun jälkeen!
Tarjoilut n. klo 15.15-16.15 seurakuntakodin yläsalissa ja teltassa pihalla (lähinnä lapsiperheille)
Tapahtumalava pappilan kuisti:
- Potkulautaritari klo 15.20 ja 16.20
- Agricola-monologi klo 15.50 ja 16.40
- Lapsikuoro Sydämelliset esiintyy
Puun istutus leikkipaikan luona klo 15.40
Luther-visa, voittajien arvonta n klo 17
Isostodistusten jako seurakuntakodin yläsalin parvella noin klo 15.30

Helatorstain aihe ja ajankohta, 40 päivää pääsiäisestä, on saatu Apostolien teoista (Ap. t. 1: 6-14). Kristus korotettiin taivaisiin. Hän on astunut taivaalliselle valtaistuimelle ja istuu nyt Jumalan oikealla puolella. Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Mikään ei voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta. Me emme voi saada yhteyttä Kristukseen inhimillisten aistiemme välityksellä, mutta silti hän on Pyhän Henkensä kautta sanassa ja sakramenteissa läsnä seurakuntansa keskellä. Hänen seuraajiensa tehtävä on viedä sanoma korotetusta Herrasta koko maailmaan. Kaikin puolin iloinen juhlapäivä siis!
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille