Mitä Jeesus sanoo lapsille? Jeesus sanoo: "Tervetuloa!"

Jeesus sanoo: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkääkä estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta." (Mark. 10:14)

Seurakunta noudattaa Jeesuksen esimerkkiä ja kutsuu lapsia, kouluikäisiä ja lapsiperheitä hyvän äärelle. Seurakunta tukee vanhempia ja perheitä heidän kasvatustehtävässään tarjoamalla erilaisia kerhoja, tapahtumia ja juhlia. Lisäksi järjestämme perheiden jumalanpalveluksia esimerkiksi Vauvakirkon muodossa.

Seurakunta onnittelee syntymäpäiväkorteilla 1-, 2-, 3- ja 4-vuotiaita jäseniään, kouluunlähteville järjestetään siunauskirkot ja 5-vuotiaille ja 10-vuotiaille mukavat syntymäpäiväjuhlat. Kaupungin varhaiskasvatuksen ja perheiden parissa toimivien muiden tahojen kanssa tehdään yhteistyötä, muun muassa Perheille parasta -työryhmän muodossa. Ole yhteydessä, jos sinulla on kysyttävää, ehdotuksia tai ajatuksia varhaiskasvatuksesta Orimattilassa.

Varhaiskasvatuksen säännöllinen kerhotoiminta tauolla hiljaisella viikolla.

LASTEN TOTEUTTAMAT RAAMATUNKERTOMUKSET ESILLÄ KIRKOSSA: Päiväkerholaiset taiteilevat raamatunkertomusten aiheita Orimattilan kirkon takaosan lastennurkkaukseen.
Työt ovat nähtävissä kirkossa olevien tilaisuuksien aikana, kuten esimerkiksi kirkkovarteissa ja perheille suunnatuissa messuissa.

Rukousilmapallot
Kuva: Kirkon kuvapankki / Aarne Ormio
Käpyenkelit

Löydät meidät Facebookista

Orimattilan seurakunnan lapsiperheille on oma Facebook-ryhmä nimeltään Orimattilan seurakunnan lapset ja perheet. Tämä ryhmä on aloitettu tammikuussa 2014. Ryhmä toimii lapsiperheiden tiedotuskanavana. Ryhmään ovat tervetulleita vanhempien lisäksi isovanhemmat, kummit tai hoitajat. Löydät ryhmän tästä.

Ryhmän ylläpitäjät ovat lastenohjaajat Noora Kalpio ja Sari Vahter.