KESÄAJAN TOIMINNASTA 1.6.->

Isoset nuotiolla 7.7.16.png

Toimintaa avataan vähän kerrassaan turvallisuusnäkökohdat sekä viranomaisten ja piispojen ohjeet huomioiden. Toiminnnasta ja tapahtumista saa edelleen parhaiten tietoa seuraamalla kotisivua ja Facebook-sivujamme. Jumalanpalveluksiin voi taas kokoontua kesän alusta. Kesän aikana osa näistä on sanajumalanpalveluksia (kuten 7.6.) , osa messuja (kuten 14.6.). Ehtoollisen viettoon liittyy korostettu hygienia, yksityiskohdat ovat mietinnässä. Osa Orimattilan kirkon jumalanpalveluksista välitetään edelleen kesän aikana kirkkoon. Kirkkoon ei saa tulla sairaana.

Konfirmaatioiden toteutustapa ja osallistujamäärän rajaus ovat vielä mietinnässä. Orimattilan ja Artjärven kirkoissa ei muuten ole osallistujamäärälle ylärajaa, koska odotettavissa ei ole satojen ihmisten tilaisuuksia ja turvavälit pystytään hyvin säilyttämään. Kuivannon kirkon tilaisuuksissa saa kirkossa olla enintään 50 henkeä. Kirkkoon tulija huolehtii turvaväleistä, kirkossa on ovilla käsien desinfiointipisteet.

Kesän aikana emme anna tiloja ulkopuolisten ryhmien käyttöön. Perhejuhliin tiloja vuokrataan 1.6. lähtien kiinteistökohtaisin osallistujarajoituksin:

Orimattilan seurakuntakodin yläsali, 50 henkeä. Artjärven seurakuntakodin sali, 30 henkeä. Kuivannon kirkon seurakuntasali, 20 henkeä.

Vanhan Pappilan sali, 25 henkeä. Anninkammari, 20 henkeä. Leirikoti, 30 henkeä (rippileirillä voi olla yli tämän). Heinämaan rukoushuone, 30 henkeä.

Kesä- ja heinäkuussa pappi ja kanttori eivät osallistu muistotilaisuuksiin tai hääjuhliin. Jos kaste on seurakunnan kiinteistössä, pappi ei lähde kotiin kastekahville.

Orimattilan kirkko on auki su-pe klo 11-17 1.6.-9.8., kirkko-opas on paikalla. Kesäkahvila toimii 1.-17.6. ja  27.-31.7. ma-pe pääasiallisesti ulkosalla, ma-to kirkon kulmalla ja pe Vanhan Pappilan nurkilla.

Kokoavan toiminnan toimintakautta ei jatketa kesäkuulle. Toimintapiirit, kuorot, ryhmät, kirpputori, Anninkammarin toiminnot ja vastaavat ovat siis tauolla kesän ajan. Juhannuksena on jotain tarjolla Vanhan Pappilan puistossa. Lasten leirejä ei järjestetä, kouluikäisille järjestetään päivätoimintaa viikoilla 23-24 Vanhan Pappilan puiston tietämillä. Varhaiskasvatus linjaa omaa toimintaansa kesäkahvilan lisäksi toukokuun lopussa. Nuorten illat järjestetään kesäkuussa nuotiopaikalla.

Kirkkoon on kesäkaudelle sovittu yksi konsertti, 16.8. Muista perinteisistä yksittäisistä tapahtumista sovitaan erikseen.

2020-05-21 20:05:44.0