KASTEPUU TYHJENNETÄÄN 1.12. - tule hakemaan lapsesi sydänlehti

kastepuu, vaakakuva_M.jpg

Seurakunnan kastepuu kirkossa otettiin käyttöön 2.12.2018. Vuoden mittaan puu on saanut yli 80 lehteä.

On aika lähteä uudelle kierrokselle, kasvattamaan uusia lehtiä kastepuuhun ja siksi vanhat lehdet riisutaan puusta. Tämä tapahtuu ensimmäisen adventin messussa 1.12.2019 klo 10. Tervetuloa silloin kirkkoon hakemaan oma sydänlehti muistoksi! Käytämme tässä messussa Sukupolvien messun tiiviimpää rakennetta (=messun tavoitekestona pidämme yhtä tuntia), sytytetään ensimmäinen adventtikynttilä, mukana on Gospelkuoro ja messun jälkeen nautitaan kirkkoglögit kirkkosalin takaosassa. Ehtoollisella käytämme vain alkoholitonta viiniä. Tässä messussa saa myös laulaa Hoosiannan yhdessä muiden kanssa niin lujaa kuin haluaa. Kaikenikäiset yritämme ottaa huomioon. Ehtoollisen vieton aikana voit myös tulla etsimään omaa lehteäsi puusta.

Sydänlehden voit noutaa kirkon etuosasta kastepuun viereltä tämän jälkeen vuoden loppuun asti. Joka kotiin jo jaetusta seurakunnan joulutervehdyksestä näet kirkon tilaisuudet, niitä on paljon 2.12. lähtien. Niiden yhteydessä voit oman lehtesi hakea.

Tammikuussakin ennättää: kirkkoherranviraston aukioloaikoina (ma-to klo 9-15 ja pe klo 9-13) voit hakea sydänlehtesi sieltä. Helmikuun koittaessa hävitämme ne lehdet, joita ei haettu.

Sydänlehdistä on vuoden mittaan iloittu useaan otteeseen. Ehkä joskus on papilta jäänyt kirkossa huomaamatta ripustamaan tulija, mutta pääsääntöisesti uusi tapamme on toiminut mukavasti.

Kastekoteihin on lähetetty kirje, llisäksi tekstarilla tavoitamme useimmista perheistä vanhemman, mutta voi hyvin olla, että viestittelymme ei mene täydellisesti. Pahoittelut mahdollisista virheistä.

Kaikkea hyvää, iloa ja varjelusta kastetulle lapselle ja teille häntä rakastaville! Tulkaa hakemaan mukava muisto kasteesta!

Mon Nov 18 13:28:00 EET 2019