Messu Orimattilan kirkossa klo 10

Orimattilan kirkko

Pyhäaamun rauhaa tarjolla

Liturgina Hannu Rantala, Katja Kerkkänen saarnaa, kanttori Sulo Kolari, Kirvun Lauluseuran kuoro, joht. Kimmo Puunenä. Messukumppanina Orimattilan Karjalaiset. Messun jälkeen Kiisselijuhla seurakuntakodin yläsalissa.

Sunnuntai muistuttaa etsikkoajoista. Tämä sunnuntai on lähellä juutalaisen perimätiedon mukaista Jerusalemin temppelin hävityspäivää (av-kuun 9. päivä). Tähän tapahtumaan viittaa päivän perinteinen evankeliumi.
Jumalan oman kansan historia osoittaa, että elämässä on aikoja, jolloin ihminen ja ihmisyhteisöt erityisesti joutuvat ratkaisujen ja valintojen eteen. Omiin kykyihin, ihmisviisauteen ja omaan erikoisasemaan luottaminen estävät usein näissä tilanteissa kuulemasta Jumalan ääntä ja noudattamasta hänen kutsuaan. Etsikkoaikaan pätee sana: "Jos te tänä päivänä kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne" (Hepr. 3: 15).

Messun virret:
325:1-3
325:4
342:3-4
341:4

Kolehti: Sotaleskien kuntoutukseen ja virkistäytymiseen sekä sotaorpojen ja muitten kaatuneiden omaisten hengelliselle työlle ja vertaistuelle; Kaatuneiden omaisten liitto ry:n kautta.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Orimattilan seurakunta