ETSINTÄKUULUTUS: tämän päivän teesejä haussa

A Wittenbergin linnankirkon ovi_XL.jpg

Itsenäinen Suomi täyttää 100 vuotta, juhlavuoden teemana on Yhdessä. Tänä vuonna vietetään myös reformaation 500-vuotismerkkivuotta teemalla Armoa 2017!. 31.10.2017 tulee kuluneeksi tasan 500 vuotta Lutherin teesien julkaisemisesta. Suomen luterilainen kirkko seurakuntineen kutsuu suomalaisia laatimaan tuoreita teesejä otsikolla Yhdessä – Armo on sitä, ettei jää yksin.

Teesi on lyhyt ja napakka väittämä, keskustelunavaukseksi tarkoitettu. Orimattilalainen teesi kertoo, mikä tekisi Orimattilasta/Suomesta/maailmasta paremman paikan kaikille tai mitä olisimme itse valmiita tekemään sen hyväksi, että mennään yhdessä eteenpäin eikä kukaan jää yksin. Seurakunnassa avautuu pieni teesinäyttely kirkossa 31.10.2017, se on esillä 17.12.2017 asti.  Teesejä kerätään näyttelyä varten eri tilaisuuksissa. Voisitko sinä laatia oman lyhyen teesin? Teesi päätyy kirkon näyttelyyn. Yhdessä laaditut teesitkin ovat tervetulleita.

Lähetä teesi annakaisa.rantala (ät)evl.fi tai toimita se virastolle 22.10. mennessä.

Wed Sep 20 12:30:00 EEST 2017