Messu Orimattilan kirkossa klo 10

su 1.10. klo 10.00

Orimattilan kirkko

Armoa jaossa!

Liturgina Annakaisa Rantala, Hannu Rantala saarnaa, kanttorina Rita Honti. Kirkkoväärteinä Ulla Lehtiö ja Arto Virtanen.

Mikkelinpäivä on enkelien sunnuntai. 400-luvulta lähtien on syyskuun 29. päivä omistettu ylienkeli Mikaelille. Taistelu, jonka hän kävi pimeyden valtoja vastaan, liittyy pääsiäiseen. Kristus on saavuttanut ratkaisevan voiton pahan valloista, mutta taistelu jatkuu edelleen maailmassa. Myöhemmin mikkelinpäivästä on tullut kaikkien enkelien päivä, jolloin tutkistellaan heidän merkitystään ja tehtäviään. Jumalan sanansaattajina enkelit suojelevat ja opastavat ihmistä ja muistuttavat häntä Jumalan tahdon mukaisesta elämästä.

Virret:

Kolehtikohde:
Seurakuntien varhaiskasvatuksen, lapsi- ja perhetyön, erityisesti pyhäkoulu- ja päiväkerhotyön tukemiseen ja kehittämiseen Suomen Ev.-lut. Seurakuntien Lapsityön Keskuksen kautta.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Orimattilan seurakunta