Sukupolvien messu Orimattilan kirkossa klo 10

Orimattilan kirkko

Armoa jaossa! - ja sitten istutetaan Suomi100-kuusi

Liturgina Outi Vainio, Annakaisa Rantala saarnaa, lastenohjaajat Sanna Vahlberg ja Sari Vahter avustavat, musiikissa mukana lapsia, Marketta Seilo ja Miia Kettunen, kirkkoväärtinä Laila Fabritius. Messun jälkeen kirkkokahvit ja kirkkomehut kirkkosalin takaosassa. Messussa opetellaan laulua Suomi100, jota lauletaan myös ulkosalla sakastin nurkalla messun jälkeen, kun istutetaan yhdessä Suomi100-kuusi. Lisäksi muuta toimintaa ulkona. Hannele Huovin runossa lauletaan: "Sata on oksaa, sata on juurta, sata linnuille pesää. Sata on valkoista talvea, sata sinistä kesää."

Sunnuntain aiheena on Jumalan huolenpito.
Jeesus opettaa, että Jumalaan uskovan ihmisen ei tarvitse kantaa murhetta kaikesta mahdollisesta. Taivaallinen Isä pitää hänestä huolen ja auttaa häntä etsimään sitä, mikä on tärkeintä: Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan. Näin Jumala vapauttaa hänet tekemään hyvää lähimmäisilleen. Kristitty muistaa Jeesuksen sanat "Autuaampi on antaa kuin ottaa".

Yhteiset virret:
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä