Konfirmaatiomessu klo 12 Orimattilan kirkossa

su 30.7. klo 12.00

Orimattilan kirkko

"Kätesi laske siunaten suojaksi meidän kaikkien" (konfirmaatiovirrestä 236)

Rippikouluryhmä 8 konfirmoidaan messussa. Mira Vorne toimii liturgina, teol.yo. Aaro Saksala saarnaa, kanttorina Martti Kuittinen. Kirkkoväärteinä Arto Virtanen ja Niina Saarinen.

Tänään on kirkastussunnuntai. Kirkastussunnuntaita on vietetty Ruotsissa ja Suomessa jo 1500-luvulta lähtien. Kristuksen kirkastuminen oli hänen elämänsä taitekohta. Apostolit saivat omin silmin nähdä hänen jumalallisen suuruutensa ja kuulla Jumalan äänen: "Tämä on minun rakas Poikani, kuulkaa häntä." Jumalan kirkkaus tulee ilmi kaikkensa uhraavassa rakkaudessa.

Vuorella apostoleille ilmestyivät kirkastetun Kristuksen lisäksi Mooses ja Elia, Vanhan testamentin lain ja profeettojen edustajat. Kristillinen kirkko näki alusta lähtien Kristuksen elämänvaiheet, kuoleman ja ylösnousemuksen Vanhan testamentin lupausten täyttymisenä.

Kolehti seurakuntien tekemän nuorisotyön tukemiseen Nuorten keskuksen kautta.

Kuva: Kirkon kuvapankki/Maria Ojanperä
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä