REFORMAATION SYKSY

– luento- ja keskustelusarja reformaation merkkivuonna

Mistä kaikesta reformaatiossa oikein oli kyse? Mihin kaikkeen se vaikutti, entä missä edelleen näkyy reformaation vaikutuksia? Näkökulmia on vaikka kuinka paljon. Syksyn 2017 aikana on mahdollisuus tutustua reformaation perintöön neljästä näkökulmasta.

Luvassa on neljä korkeatasoista huippuasiantuntijaluentoa, niiden jälkeen keskustelua ja napostelua. Tilaisuudet ovat kahden viikon välein sunnuntaisin klo 17. Annakaisa Rantala isännöi.

17.9. klo 17 seurakuntakodin yläsalissa

Suomen Ekumeenisen Neuvoston pääsihteeri, TT Mari-Anna Auvinen: Reformaation ekumeeninen näkökulma

1.10. klo 17 seurakuntakodin yläsalissa

Kirkon koulutuskeskuksen johtaja, TT Kari Kopperi: Luther teologian innoittajana

15.10. klo 17 Vanhassa Pappilassa

Helsingin yliopiston sosiaalietiikan professori, TT Jaana Hallamaa: Luterilainen etiikka - työhullujen moraalia vai arjen kutsumusajattelua

29.10. klo 17 seurakuntakodin yläsalissa

Kirkon tutkimuskeskuksen vs. johtaja, FT Kimmo Ketola: Luterilaisuuden vaikutus suomalaisten arvoihin

Tervetuloa kuuntelemaan, oppimaan ja pohtimaan!

Kirkkoherra, kirkkoneuvoston pj.
Orionaukio 2 C, 2.krs.
16300 Orimattila

Kirkkoherrana johdan seurakunnan toimintaa ja valvon seurakunnan kaikkea elämää ja työtä. Velvollisuutenani on vastata, että seurakunnassa asiat ovat kirkon tunnustuksen ja tehtävän mukaisia. Vastaan myös kirkkoherranviraston toiminnasta ja olen virkani puolesta kirkkoneuvoston puheenjohtaja.  Tehtävän hoidossa tarvitsen sekä henkilöstöä että luottamushenkilöitä, mutta myös seurakuntalaisia. Parhaiten minut tavoittaa sähköpostilla tai jättämällä soittopyynnön kännykkääni. Vapaapäiväni ovat yleensä viikonlopun tietämissä.